Vi har inte snöat in eller gått i vinteride. Det har bara varit otroligt mycket småfix sedan vi flyttade in. Vi har lagt golv i förrådet, byggt klart köksön, monterat möbler och packat upp lådor. Vi är fortfarande helt genomlyckliga i vårt nya hus och njuter till och med av att få skotta snö. Vi har lämnat ifrån oss nycklarna till lägenheten, gjort klart med bolånet och till och med ordnat med ett litet huskonto för framtida utgifter.
 
Fick en förfrågan gällande vår planlösning och insåg att jag nog inte lagt ut den tidigare. Det är ju ett Skidstahus, modell Ek som vi gjort om en hel del. Vi ångrar inga ändringar och är supernöjda med storleken på rummen. För er som är byggsugna i Umeå-trakten så kan jag ju nämna att vi eventuellt kommer att vara visningshus, har inte pratat klart med Skidstahus om detta än.
 
 
Bild: Skidstahus
 
 
Inflyttade, Planlösning, huset,

2 kommentarer

jockeochangelicashus.blogg.se

03 Feb 2015 22:21

Åh vi måste verkligen komma förbi ihelgen!! Ev lördag efter lunch??

Anneli

05 Feb 2015 13:44

Åh vad snällt, tack så mycket!
Vi har lite mer frågor om Skidstahus och ert hus:)
Är ni nöjda med Skidstahus?
Och vad hamnade slutpriset på med all kostnad inräknad, alltså tomtkostnad och bygglov, indragning av el och allt vad det kan vara!

Svar: Överlag så är vi väldigt nöjda med Skidstahus - små problem tror jag att man stöter på oavsett vilken husleverantör man väljer. Vi tror att vi kommer att landa kring 3 700 000 - 3 800 000kr inklusive allt från tillval, anslutningsavgifter, tomt och alla papper. Säg till om ni har fler frågor så ska jag svara så gott jag kan :)
Villa Bäckström

Kommentera

Publiceras ej