I veckan tog jag som sagt en runda för att leta ett träd till odlingslådan. Det blev inget träd men en hel del annat. Jag hade turen att få en hel del presentkort och pengar till trädgården då jag fyllde år, så jag kunde shoppa loss ordentligt, jättekul! Jag köpte massor av kryddväxter, jordgubbar (tre sorter att prova inför nästa år), sallad och lite blommor. Älskar att ha en massa ätbart ute, det är så härligt att gå och plocka ihop lite smått och gott. Bara idag har vi använt ananasmynta, basilika, romansallad, ruccola och chokladmynta - mums!
 
Eftersom vi inte har planerat klart tomten och kommer att ta hit en grävare för det, så har vi ju inte kunnat göra rabatter, odlingslådor eller annat ute på tomten, så i år får helt enkelt allt planteras i krukor på altanen. Det är dock roligt att prova lite av varje, så vet vi till nästa år vad vi vill satsa på.
 
 
 
Bilder: Privata

 
 
altan, växter,

1 kommentarer

jockeochangelicashus.blogg.se

21 Jul 2015 15:35

Satsar stort på nästa år! Då ska det odlas diverse, och ja det som är ätbart föredras ju! Går och funderar på att göra saft, har rabarber hemma och är sugen på att använda fläderblommor i!

Svar: Ja samma här, har skrivit långa listor på allt som jag vill plantera nästa sommar :-) Det låter väl som en toppenbra idé - kör hår!
Villa Bäckström

Kommentera

Publiceras ej