Ber om ursäkt för dålig bildkvalitet, mobilkameran och lite skumt ljus var ingen bra kombination. Det är vårt kökskakel som fastnat på bilden i alla fall (näst längst ner). Det är en vit glasmosaik som ser lite grönblå ut. Det blir väldigt mycket vitt i huset, så även om färgen är lite mesig, så tror jag att vi kommer att vara glada att något "sticker ut" ur mängden. Vad tycker ni?
 
Igår var jag och pappsen och gjorde en storstädning på tomten. Det snöade och regnade om vart annat men det var skönt att rensa bort innan allt frös fast i slasket. Hann lämna en golvsil till stora badrummet och lite fika till byggarna då jag ändå var på plats.
 
 
Bild: Privat
 
kakel, kök, kökskakel,

2 kommentarer

nossam

05 Nov 2014 23:42

Så fräna ni är som "vågar" avvika från det helvita!
Blir säkert läckert med den försiktigt blågröna tonen. Lite praktisk som jag är undrar jag över om "infasningen" (som jag tycker mig ana) ev gör kaklet lite svårt att hålla rent, men kanske ändå inte. (Sen är det väl maken som städar köket?) :-)

Svar: Jag tror och hoppas att det ska vara lättstädat men eftersom det är mosaik så är det klart att det blir myket fogar, de är smällar man får ta! Ja eftersom allt annat blir så vitt, tyckte vi att det är roligt med något annat : ) Ja som tur var är ju Samuel duktig på att städa i köket!
Villa Bäckström

Matias

17 Jan 2016 21:45

Hej!
Kollar efter kakel själv nu. Vill gärna ha en grön nyans i köket. Tycker om glasmosaik. Blev det detta kakel? Kan du visa fler bilder? Nöjd? Tankar nu efteråt?

Svar: Hej Matias, ja vi är nöjda, blev lite lagom mycket färg.
Glasmosaik är jättefint, små fläckar syns dock ganska tydligt eftersom det blir skuggor genom glaset. I övrigt har jag inget negativt att säga. Vi är jättenöjda! 😊

Jag lägger in en bild strax, säg till om du vill ha fler, så ska jag ta fler då det är dagsljus. Lycka till med ert val! 😊
Villa Bäckström

Kommentera

Publiceras ej