Idag då jag åkte ut till huset för att kolla läget, såg det först ut att inte ha hänt så mycket... Lite besviken kände jag mig då jag trodde att de kanske skulle börjat lägga tegelpannorna idag. Men de stod kvar på sina pallar på framsidan.
 
När jag kikade in genom fönstret såg jag dock att de arbetat inomhus idag. Både frånluftsvärmepumpen och rör till ventilationen  hade kommit på plats. Det visade sig då jag ringde till min fina pappa att han tagit en promenad med hunden på förmiddagen och gått förbi huset, då blev han snabbt haffad som bärhjälp då de skulle in med värmepumpen. Den vägde tydligen nätta 250 kilo och de tre snickarna tyckte att det var lite slitigt. Men med pappsens hjälp kom den på plats i tvättstugan : )
 
Imorgon blir det målning!
 
 
Bild: Privat
frånluftsvärmepump, husbygget, målning, tegelpannor,

Kommentera

Publiceras ej