Vi spenderar såklart en hel del tid ute på bygget och numera är det ju extra roligt att kunna säga "vi åker till huset" istället för tomten. Vi passar då och då på att ta långa promenader i närområdet. Det är så fantastiskt vackert och nära till både hav och skog. Det är också så häftigt att gå där tillsammans. Min man upptäcker ju många av dessa platser för första gången och jag kan inte låta bli att imponeras av att han valt att flytta hit med mig, utan att känna till alla guldkornen. Jag flyttar ju hem till min barndoms kvarter så för mig handlar det mycket om att upptäcka på nytt, med vuxna ögon.
 
Självklart har vi under de snart 8,5 år vi levt tillsammans, ofta varit här ute. Men alltid för att besöka mina föräldrar. Även om vi gått promenader, så har vi lixom aldrig haft tid att cykla till de där små badstränderna, varndra på slingriga skogsstigarna eller sitta på stenpiren och äta glass. Ser så mycket fram emot att få upptäcka ännu mer till våren då vi flyttat in i huset. Det är faktiskt bara 4 veckor, 1 vecka och en dag kvar till inflytt : )
 
 
Bilder: Privat
 
 
 
 
 
bygget, husbygget, planera,

Kommentera

Publiceras ej