I veckan har det varit full rulle. I måndags hade vi arbetsplatsbesök med kommunen och vår kontrollansvarige. De tyckte allt såg bra ut och att bygget flöt på väldigt bra. Två väldigt trevliga herrar höll på att regla upp våra innerväggar, så vi kunde för första gången gå omkring och få en känsla av hur stora rummen är.
 
Detta är ju inte helt odelat positivt. Man kan ju lätt få lite panik och tänka att man byggt ett hus för hamstrar. Utan möbler och något att relatera till så ser det verkligen (i mina ögon) pyttelitet ut! Så jag ser väldans mycket fram emot den dagen då t.ex. kök och badrumsinredning kommer på plats, så man har något att jämföra med! Tröstar mig dock med att 165kvm i 1 plan ska vara ett stort hus och att detta måste innebära att det är jag som inbillar mig...
 
I tisdags hade vi mäklaren på besök, så nu kör vi igång med försäljning av lägenheten. Fotografering blir på tisdag, så då vet ni vad jag ska göra i helgen!
 
Igår var vi på tomten och byggstädade med enormt mycket hjälp av min pappa. Ska jag vara helt ärlig så var jobbet mer än halvfärdigt då vi kom på plats. Är så glad att pappa finns med i detta bygge, han gör så mycket för oss och med ett stort leende hela tiden! Fint blev det och nu riskerar vi inte att grannens barn gör sig illa eller att det blåser skräp på de övriga tomterna. Detta är ju kanske nackdelen med att vara ett av de sista byggena på kvarteret - man är den enda som har en leråker full av skräp! : )
 
Även snörasskydd och takstegen har kommit på plats under veckan och igår hade faktiskt alla innerväggar kommit upp, så nu är vi redo för möte med elektrikern till veckan!
 
 
Bilder: Privata via Instagram

Kommentera

Publiceras ej